Voor de liefhebbers van legalisering

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Tue Nov 12 21:49:19 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Okee, Herman, een 'afterthought' doet inderdaad geen recht aan jouw posting,
  een van de interessantere van de thread.

Het idee om de medische verstrekking voor alle heroine verslaafden open te
stellen lijkt me helemaal niet gek (en waarom zouden we bij heroine stoppen?).

Je derde alinea lees ik meer als een pleidooi voor effectieve 'containment'
van de harddrugs-problematiek ('een of andere vorm van' legalisering) dan
een pleidooi voor echte legalisereng.

Dat verslavendheid, net als verslaving, in zeer verschillende contexten kan
opduiken is nog geen reden om de fysiologische basis van bepaalde soorten
verslavingen (o.a. dus heroine) te ontkennen. Dat de geestestoestand van een
persoon grote invloed heeft op de verslaving lijkt me niet onlogisch.

Ik heb ook geen enkele moeite met je genuanceerde visie over hoe met
verslavingen om te gaan. Maar (zoals uit mijn eerdere posting bleek) ik heb
een hekel aan het aantasten of herdefinieren van de termen die we gebruiken
om de materie te begrijpen. Als daar niet een *heel* goede reden voor is dan
trek je eerder de bodem uit een discussie dan dat je hem vooruithelpt.

Bart Meerdink