Voor de liefhebbers van legalisering

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Nov 12 20:38:35 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Van Dale: ´dood·doe·ner (de ~ (m.))
>
>      1 nietszeggend, waardeloos argument waarmee een discussie wordt afgekapt
>
> Precies het juiste woord dus, naar mijn (niet zo) bescheiden mening.

De discussie werd daarmee niet afgekapt.
Je leek eerder geneigd het niet als argument te willen zien, terwijl het
dat wel is.

> De eventuele nuance tussen giftig en schadelijk lijkt miet echt essentieel.

Wel om trachten je over te halen het eerder gegeven argument alsnog te
willen zien. ;)
Bovendien is er niet mis met een discussie die genuanceerd is.

> Wat wel belangrijk is dat de overheid in het verleden al vaak gefaald heeft
> om de volksgezondheid te beschermen. Hebben we daar wat van geleerd?

Op basis van welke argumenten wil je daar nu naar kijken?

> Ik ben geen expert op het gebied van alcohol (ik gebruik het weinig), maar
> ik neem geen verontrustende tekenen waar bij mensen in mijn omgeving die zo
> nu en dan wel wat alcoholhoudends drinken.

Bart, maar ook dat is geen indicatie voor het al dan niet aanwezig zijn
van de verslaving.

> Tegenwoordig valt alcohol-afhankelijkheid al snel in het oog in verband met
> het autorijden. Voor zover je omgeving de combinatie al accepteert loop je
> toch een keer tegen de lamp (of erger).

Sorry Bart, maar opnieuw dat is geen indicatie.
Als het gaat om de omgeving valt op te merken dat de verslaafde zich
weinig gelegen laat liggen aan zijn/haar (directe) omgeving. Afhankelijk
van het stadium van de verslaving zelfs (bijna?) helemaal niet meer.

Henk Elegeert