Kandidaat-lijsttrekkers en topics.

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Sun Nov 10 15:24:35 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

(opnieuw verzonden wgs eerste keer blijkbaar niet doorgekomen)

Unico, Fritz, en anderen,

Het gaat er om de onvrede effectief te vertalen is in aktie.

Ik stel voor om toch in ieder geval te zorgen dat Lousewies van der Laan de
status van running mate krijgt. Thom wordt gewoon lijsttrekker, niks aan te
doen, maar we moeten iemand hebben die wèl contact met de kiezer heeft en
die dicht genoeg bij het vuur zit om de campagne te redden.

Verder zijn concrete moties (net als referenda) een uitstekend breekijzer om
discussie op gang te krijgen en richting te geven.

Laten we dus een paar sterke moties opstellen over echt belangrijke thema's
in de verkiezingen (veiligheid, WAO, aanpak burocratie, onderwijs, vervoer,
...), en eventueel over de campagne of wat er fout loopt binnen D66.

Kijk er zo tegenaan: meevoetballen is aardig, maar het gaat om de score. Dat
wil zeggen, zorg dat je iets concreets bereikt.

Bart Meerdink