NS (2)

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Nov 8 21:06:37 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark schreef onder meer, na knipperdeknipknip (de hele tekst laat ik maar
even onderaan staan):

-Zo zijn er onder Lubbers in de jaren 80 honderden
Zelfstandige Bestuursorganen ontstaan, met name omdat hij het aantal
ambtenaren wilde verminderen. Wat natuurlijk schijn is want diezelfde mensen
deden in de ZBO's precies hetzelfde werk als voorheen. >

Maar Mark, het waren dus vervolgens geen ambtenaren meer, die bijvoorbeeld
aanspraak konden maken op riante wachtgelduitkeringen, die ze nagenoeg
onontslaanbaar maakten, en andere secondaire arbeidsvoorwaarden en
daarenboven werd besluit vorming, die louter op zakelijke gronden dient
plaats te vinden, uit de demokratische, maar tevens uiterst
kostenverhogende, besluitvormingsprocedure getrokken.

En niet iedere ZBO-er reed in een Bentley.

Goed weekend,

Tjerk (die als een soort ZBOer, want docent en coordinator in het HBO,
helaas geen Bentley heeft).