Negatieve en positieve visie

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Fri Nov 8 13:52:00 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jasper Diekema wrote:
(knip)
> Eigenlijk moeten wij die visie samen ontwikkelen en hem opdragen om hem over
> te dragen, om je eerlijk te bekennen weet ik niet of wij die visie zelf al
> goed hebben ontwikkeld. Mocht je ervan overtuigd zijn dat we dat wel hebben,
> dan is dus vraag waarom die visie niet aanslaat. Daar probeer ik dus een
> verklaring voor te zoeken. Dit ligt natuurlijk niet alleen aan Thom. (Hij is
> een factor in het geheel) Daarbij moet ik toegeven dat het natuurlijk niet
> geheel van deze tijd is dat onze visie even niet aanslaat.

Tja, misschien moeten wij oppakken wat de partijtop verzaakt.

Qua veiligheid lijkt het defaitisme van Korthals over het
'handhavingstekort' zich ook in D66 te manifesteren. Ik zie Korthals als
*de* exponent van het paarse falen op dit terrein.

Zoals uit de term 'nachtwakerstaat' (= tot het uiterste minimum
teruggebrachte staat) blijkt is het handhaven van recht en orde een zeer
fundamentele staatstaak. Mensen zoals Korthals, De Wijkerslooth, van
Riessen die het over prioriteiten hebben en het falen van de rechtstaat
accepteren leggen de bijl aan de wortels van onze staat.

Wat ik wil horen is, dat D66 deze foute mentaliteit uit het verleden van
niemand meer accepteert en er linksom of rechtsom voor zal zorgen dat
politie en justitie hun werk weer goed gaan doen. Ik heb in dit forum al
diverse voorstellen gedaan, maar ja.

Tot zover het eerste manco van paars, dwz het veikigheidsbeleid.

Bart Meerdink