NS (2)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Nov 7 07:42:44 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Herman,

Het natuurlijk monopolie blijft. Alleen wordt de politiek op afstand gezet
om gekonkel e.d. te mijden. Kortom, er wordt gestreefd naar een
bedrijfsmatig management van een structuur NV met slechts politieke invloed
op afstand. Een constructie die bijv. bij schouwburgen geldt. Trouwens, de
Amsterdamse GVB-opzet vindt binnenkort navolging in Utrecht met de GVU. Een
constructie die is opgezet door de vorige verkeerswethouder, een D66-er.

Deze constructie vormt het midden tussen een puur staatsbedrijf en een
geprivatiseerde puinhoop in dienstverlening. Lijkt mij redelijk.

Henk Vreekamp, Utrecht.