[Re: [Re: De D66 Euro-Referendum-motie is aangehouden; laat het maatschappe lijk de bat beginnen!]]

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Nov 6 17:34:34 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jasper Diekema wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> ... het gaat er natuurlijk om dat je
> burgers de kans geeft om hun mening te geven en zo het gevoel dat ze ook
> kunnen mee beslissen.

Het gaat natuurlijk om meer dan enkel het gevoel, Jasper.

> Maar op deze manier betrek je de burger wel bij politiek en dat is mijns
> inziens het doel van een referendum.

Een neveneffect waarschijnlijk wel, maar het kan niet de bedoeling zijn
om de burger bij de politiek te betrekken.

De burger die een instrument heeft (referendum) waarmee hij/zij de
politiek of het bestuur iets kan duiden lijkt me veel belangrijker.

Henk Elegeert