D66 schudt vrijzinnig-democratische veren af (was: Paars op 4 zetels & Is Lousewies paars/ontpaarst)

Martin Lentink martinlentink at D66PUTTEN.NL
Wed Nov 6 13:03:16 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<knip>
> [...]
>  willen zijn van CDA-VVD... dat kan toch niet goed gaan ?
>
>  Weer wat kort door de bocht kan men stellen dat D66 hier z'n vrijzinnig-
>  democratische veren (vergelijk bij Kok: de ideologische veren) afschudt.
>  En dat is nu juist altijd de meest solide basis van de partij geweest !
>  De PvdA geeft de sociaal-democraten een schop onder hun hol en D66 de
>  vrijzinnig democraten. Geen wonder dat het slecht gaat met beide
partijen.

>  Wat is er nog van D66 over als men zo graag wil samenhokken met CDA en

Wie heeft gezegd dat we dat graag willen? Iets niet uitsluiten is niet
geheel hetzelfde als iets graag willen mijne heren....
Daarnaast is er een duidelijk caveat uitgesproken, nl. dat we van voldoende
grootte moeten zijn, dat het strategisch akkoord van tafel moet en dat D66
een voldoende inbreng moet kunnen hebben.

Dus niet dermate somber, niet dermate ternedergeslagen heren!

En hoezo schud D66 zijn vrijzinnig democratische veren af? Waar blijkt dat
dan precies uit?

Martin

De LPF wilde ook zo graag met ze samenhokken... dat alleen al zegt