D66 schudt vrijzinnig-democratische veren af (was: Paars op 4 zetels & Is Lousewies paars/ontpaarst)

Wed Nov 6 11:20:26 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> schreef:
 [Henk, heeft dit op de lijst gestaan of betreft het een prive-mail - het is
  me even niet duidelijk]
>Ik ben tegen Thom de Graaf en tegen belangrijke pijlers van Paars, te weten
>het wilde kapitalisme en de apartheids-multicult. Je stelling is dus wat
>bout.

 Uiteraard. Maar dat verhoogt de duidelijkheid - zeker daar waar het gaat om
 meningen-per-email. Net als al die koppen van het verkiezingspamflet onder
 elkaar zetten - dat zullen veel lezers immers ook doen.

 Henk:
>Eerder voorspelde ik al 0 zetels indien......

 Ik zie het zeer somber in. Zo'n verkiezingpamflet en het perse bijwagen
 willen zijn van CDA-VVD... dat kan toch niet goed gaan ?

 Weer wat kort door de bocht kan men stellen dat D66 hier z'n vrijzinnig-
 democratische veren (vergelijk bij Kok: de ideologische veren) afschudt.
 En dat is nu juist altijd de meest solide basis van de partij geweest !
 De PvdA geeft de sociaal-democraten een schop onder hun hol en D66 de
 vrijzinnig democraten. Geen wonder dat het slecht gaat met beide partijen.

 Wat is er nog van D66 over als men zo graag wil samenhokken met CDA en
 VVD ? De LPF wilde ook zo graag met ze samenhokken... dat alleen al zegt
 toch voldoende ?
 Meer retorische vragen...
 1. Wat voor vrijzinnige politiek is er met CDA en VVD mogelijk ? Er waarom
    zouden deze partijen geinteresseerd zijn in een coalitie met een splin-
    terpartij als D66 ?
 2. Waarom zouden voorstanders van deze bijwagenconstructie dan niet meteen
    op CDA of VVD stemmen ? Kortom: die krijgen dus ook een stemadvies om
    maar op een andere lijst te stemmen.

 Zou de Graaf weten dat het er bij verkiezingen om gaat om mensen naar zich
 toe te halen ?

 Marc Fluks, Amsterdam