Paars op 4 zetels (was: Is Lousewies paars/ontpaarst)

Mon Nov 4 10:13:02 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Roland Kroes <r.kroes at VERZEKERAARS.NL>:
>Ik zie het niet zo, hoor. Dat publiekelijk afstand doen van Paars. (...)
>De gemiddelde Nederlander BOEIT DAT SOORT DINGEN NIET... (...) Streep
>eronder en doorgaan.

 Ik heb de indruk dat je eigenlijk hetzelfde zegt als ik. Probleem is
 immers dat het maar doorgaat en doorgaat. Er komt maar geen eind aan.
 Het Paarse kabinet bestaat niet meer maar D66 gaat gewoon met Paars
 door. Zoals het er nu naar uitziet, keert D66 niet in het parlement
 terug maar 1 ding staat desontdanks vast: D66 gaat met Paars door.

 Ook de mensen die thans de aanval op de Graaf openen, willen doorgaan
 met Paars. Voor wie niets meer over Paars wil horen, is dat DE REDEN
 die de doorslag geeft om zich definitief van D66 af te wenden. Als
 je er dan perse een vergelijking met het communisme bij wil halen dan
 gaat het hier niet om het afzweren daarvan maar om ideologischer juist
 steeds radicaler het ware geloof te gaan aanhangen. Kortom, hier is
 een proces aan de gang dat volkomen haaks staat op de vrijzinnige
 basis van onze partij. We worden niet rekkelijker, we worden preciezer.

 Kennelijk is de situatie waarin de partij thans verkeert, hopeloos.
 Nog even en het doet er niet meer toe of D66 ontpaarst of niet.

>Waarbij er een substantieel deel puinhoop terug te voeren is op de
>afgelopen 100 dagen.

 Die puinhoop komt regelrecht voort uit Paars.

>Als er al boetedoening gedaan moet worden, dan is het door het CDA
>en de VVD die met hun volle verstand een kabinet met de LPF ingestapt
>zijn. Toch?

 Maar dat was geen vrije keus. Bovendien verdedigen deze partijen hun
 coalitie met de LPF niet. Maar D66 gaat maar door met Paars terwijl
 er hoognodig schoon schip gemaakt moet worden.

 Vergis je niet: MENSEN HATEN PAARS, mensen HATEN de GEVESTIGDE POLI-
 TIEK. Ondanks het fiasco van de LPF is er sinds de opkomst van Fortuyn
 niets veranderd, het is alleen nog maar erger geworden.

 Het lijkt alleen maar mee te vallen omdat de optelsom van wie gaat
 stemmen altijd 100% is.