Beroepsbemoeials, een idee?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Nov 2 08:32:41 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Bart,

Wat betreft die blinde vlek heb je volgens mij gedeeltelijk gelijk. De
partij volgt TK-fractie standpunten bij sociale zaken nauwelijks. Laatst
gaf ik in dit grand cafe een treffend voorbeeld. De Utrechtse afdeling
dient een congresmotie in terzake handhaving ID-banen. Daar was iedereen
voor, maar ik wilde wel toevoegen dat dit vanuit het gelijkheidsmotief
benaderd moet worden. D.w.z. dat doorstroming naar gewone banen voorop
staat en dat daar desnoods uitgespaarde bijstandsgelden (vooral incl. de
daarbij behorende ambtenarensalarissen) bij de financiering in gemeentes
bijgeteld moesten worden. Dat vonden veruit de meeste aanwezige Utrechtse
leden maar een verdachte toevoeging. De participatie-gedachte
(PvdA-uitgangspunt) vonden ze voldoende: de zielepoten van de straat houden
met nuttig werk.

Ik herhaalde de vraag op deze lijst en toen bleek mijn invalshoek die van
de TK te wezen.

Dus: de blinde vlek zit'em vooral in de interessesfeer en daarmee de
cognitie der leden.

Henk Vreekamp, Utrecht.