(fwd) Politici moeten de prins tot de orde roepen

Fri Nov 1 15:59:08 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

(dit is een resend naar de lijst van een bericht dat eerder
alleen naar Elbert ging omdat Elbert niet naar de lijst had
gereplied; EPvdMb)

At 10:57 01-11-2002, Elbert Streek wrote:
> Het merendeel van de Nederlanders vinden dat de prins groot gelijk heeft.

Ik ben bang dat hieruit alleen blijkt hoe slecht op de hoogte
het merendeel van de Nederlanders is.
Ik heb ook met verbazing de berichtgeving over deze zaak gevolgd.
Iedereen tettert elkaar na; aanvankelijk werd vrijwel nergens
vermeld dat de klappen schijnen te zijn gevallen nadat het
slachtoffer zich had overgegeven.
De staatsrechtelijke implicaties van de uitspraak van de prins
heb ik, buiten Het Parool, zelfs nergens behandeld gezien.

>Het zeuren over deze mogelijk staatsrechtelijke dwaling interesseert
>toch niemand iets.

Dat 'mogelijk' kun je gerust weglaten Elbert.
Prins Bernhard schendt onze consistutie. En geen politicus durft
iets te zeggen, ook Thom de Graaf niet. Buitengewoon zorgelijk

Als onze politici niet bereid zijn onze constitutie te verdedigen,
waar gaan die verkiezingen dan eigenlijk nog over?

Erik vdMb