D66, de discussie stond stil

Mark Koek mark at KOEK.NET
Thu May 30 15:15:26 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra schreef:

 > Vrijzinnig demokratisch en sociaal liberaal zijn beide mooie
 > kenschetsen, maar leveren geen herkenbaar en aansprekelijk profiel
 > op.

Op zichzelf niet, inderdaad. Het inhoud geven aan het stempel
'sociaal-liberaal' lijkt me een goede samenvatting van de opdracht waar
de partij de komende tijd aan moet werken.

Een stempel is een noodzakelijke maar geen voldoende voorwaarde voor een
sterk en duidelijk imago. Eenmaal voor 'sociaal-liberaal' gekozen moet
je daar in de publiciteit betekenis aan gaan geven, en niet eindeloos
blijven disussiëren over de correctheid van die term.

Volgens mij zijn er ideeën genoeg in D66 - het verkiezingsprogramma vond
ik grotendeels erg goed. Het bleek ook wel bij die grootschalige
SBS6-'kiezerskwis': ons programma haalt 20 zetels.

Waar het nu om gaat is om die 1,5 miljoen mensen die zich inhoudelijk
bij ons kunnen vinden ook (weer) op D66 te laten stemmen.

Mark