Kandidaatstelling

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Wed May 29 20:00:07 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

gvkooten wrote:

 > Kan een volksvertegenwoordiger die namens de D66-kiezers spreekt ook
van buiten D66 geworven worden?

Net als Paul Simon met 'You Can Call Me Al' een acteur inhuren voor een
perfecte presentatie :-)

 > Waarom brengen we niet wat meer spanning (wel volgens democratische
spelregels) in deze interne verkiezing door bijvoorbeeld een
mogelijkheid te creeren voor de "echte" kiezers om op onze kandidaten te
stemmen. "Bijvoorbeeld stem lid telt 3 keer, stem kiezer 1. En via
internet is dit zo geregeld!! Kan je er ook meteen behoorlijk wat
publiciteit door genereren en raakt een deel van de kiezers al bekend
met kandidaten. We verbinden kiezers dan ook meteen wat meer aan onze
partij.

Haha, mooie grap, krijgen we straks nog Wiegel als lijsttrekker in de
maag gesplitst!

Maar een soort van 'stemwijzer' op de D66-site zou lang niet gek zijn.
Leuk aankleden met boeiende idee'tjes, aardige vragen, essays, foto's
CV's, motivatie.

Het gaat er natuurlijk om dat de leden met hun keuze de kandidaten recht
doen, en daarvoor zullen ze toch verleid moeten worden om er wat tijd in
te steken.

Bart Meerdink