Kandidaatstelling

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed May 29 12:52:00 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 11:04 29-05-2002 +0200, Fritz van Rikxoort wrote:

>Steeds weer zijn we verrast door stemadviezen die niet voldeden aan wat
>redelijkerwijs verwacht mocht worden (voldoende vernieuwing, motivatie van
>beoordeling van kandidaten en de beoogde mix). Daar heb ik geen zin meer an
>;-)

wacht nou eens effe, Fritz, het waren de léden die in hun stem de vernieuwing van de lijst naar achteren drukten. De SAC had Vivien, mij, Boris en Michiel (even beperken tot top 10)  als Hollandsche Nieuwe tussen de bekenden gezet.  Respectievelijk 5, 7, 9 en 10. En wat doen de leden: Viviën 7, Boris 8 en Hein 9 en Michiel 10. Viviën en Hein dus twee plaatsen terug, Boris één plaats vooruit (van Michiel ben ik niet helemaal zeker hoe hij op de SAC lijst stond). Conclusie: de léden corrigeerden de vernieuwing ten faveure van de zittende kamerleden. De SAC bleek dus vernieuwingsgezinder dan de leden.