Ter overdenking..

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue May 28 01:42:59 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van Buiten wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Bovendien kennen ze geen andere minister-president dan Wim Kok. Wie is
> eigenlijk Ruud Lubbers? Van Mierlo? Is dat geen schrijver?
> De 18-jarige van nu weet niet of D66 ooit een verkiezing gewonnen heeft.

Hebben ze dat, en wanneer dan?
En hebben ze er ook iets aan gehad, en zo ja wat dan en waaruit blijkt
dat?
Wie hadden daar wat aan, en zo ja wat dan en waaruit blijkt dat?

Kon de (democratische) burger daar iets mee, en zo ja wat dan en waaruit
blijkt dat?

> Maar wij weten dat allemaal. Want wij zijn oud.....

Nooit oud genoeg om te leren......, toch? ;)

D66 faalt als het gaat om democratische vernieuwingen, omdat ze
eenvoudig de eigen positie in het democratisch proces/de democratie niet
ter discussie stelt.

Het doel "(het) winnen van (de) verkiezingen" spreekt wat dat aangaat
boekdelen.

D66 verkwanselt haar politieke mogelijkheden door te veel een
traditionele politieke partij te willen zijn, en niet aandringt op
politieke vernieuwing waar de burger iets aan heeft of er direct mee aan
de slag kan.

Zij bedrijft ook veel te graag zelf "politiek", i.p.v. dat zij haar
idealen uitdraagt op een wijze die zowel recht doet aan haar eigenlijke
streven als aan haar uiteindelijke doel(en).

Zo, sluit aardig aan bij je Subject/Onderwerp, dacht ik Erik.

Henk Elegeert