Ziekenhuizen functioneren erg slecht

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat May 25 16:10:17 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste Henk,
>
> Om het maar eens om te draaien en Maxima te overtreffen, ik vond en vind
> Pims vergelijking van de verantwoordelijkheden van onze Els, die zoals
> eerder geschreven ook haar "fout" het zorgwurgende regeerakkoord te tekenen
> nu achteraf ruiterlijk toegeeft, met de gevolgen van Bin Ladens
> netwerkoorlog,
> erger dan een beetje dom.
> Hoewel Pim haar zelf geen Bin Laden noemde

Oke Fritz,

Helder is, dat ik kennelijk foutief uitging van de gedachte dat je
werkelijk met verwerking bezig was.
Ik hebt mezelf in die zin op het verkeerde been gezet of heb me daarop
laten zetten.

>maar op het relatieve aantal
> doden wees, zoals dat nu ook vandaag werd gedaan in een rapport over de
> falende zorg van geestelijk gehadicapten waardoor onnodig doden vallen,

Ik heb me ook al eerder druk gemaakt over het falen van controle op de
uitwerking van beleid.
Deze democratie constateert dat en gaat vervolgens over tot de orde van
de dag.

Of het nu doden of getekenden zijn in een wijk in Enschede, kinderen in
een café in Volendam of - wat iets minder opvalt - geestelijk
gehandicapten of ic kindertjes die het niet halen tot dat bedje........

Ook de waakhonden van de democratie slapen, of zouden die ook stuiten
Zal ik te pas hier weer eens terug komen op ...................

> zou
> ik zo'n vergelijking tussen appels en peren nooit maken,

Daar wil ik je wel aan houden. :)

> al is het maar door het cruciale verschil tussen de kwaadwillige opzet van
> een terrorist en een tegen haar persoonlijke wil falend regeerakkoord en
> falende zorgorganisatie en -financiering.

Maar wat moet dan worden bijgesteld;
- falend regeerakkoord?
- falende zorgorganisatie?
- falende zorgfinanciering?

Nee, hier kom ik er ook niet op terug .........

> En natuurlijk wisten er meer dan onze Els en Bert e.a. en wijlen Pim wat er
> schort in de zorg. Het was vooral de PvdA die noodzakelijke hervormingen
> tegen hield in regeerakkoorden en daarbuiten.

Dat lijkt me wat al te simpel de "zwarte piet" bij de PvdA neer te
leggen. Ik kan die directe verbinding niet maken, jij wel? Els en Bert
waren er ook bij, maar ik had nu juist begrepen dat het aan "de markt"
werd overgelaten. Els stond en staat wat onmachtig tot ingrijpen toe te
kijken, waarschijnlijk ook tot haar afschuw.

> Wel zijn er binnen D66 enorme vooral te dogmatisch ideologische verschillen
> in de uitgangspunten waarmee de problemen benaderd worden.

Waar doel je op?
Ik heb begrepen dat Els nu juist weer een rapport in handen heeft die
wat licht zouden kunnen werpen op de problemen.

Henk Elegeert