Werkconferenties (2)

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri May 24 20:55:03 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, May 24, 2002 at 08:05:54PM +0200, gvkooten wrote:
  :
  : Prima plan om de afdeling Utrecht direct te benaderen. De eerste
  : werkconferentie of bijeenkomst is waarschijnlijk reeds 6 juni (donderdag
  : vanaf 20.00 uur). We zijn bezig met een locatie. Hoor ik dan van je?

Laat ik nu tot de Utrechtse lokale apparatsjiki behoren...

Ik wil vanzelfsprekend de tekst van Unico c.s. onder de aandacht
brengen van mijn medebestuursleden. Zelf ben ik er echter nog niet
over uit of dit de meest noodzakelijke danwel vruchtbare weg is
tot herstel. Een en ander lijkt me vooral gericht op interne
organisatie, bestuurlijke vernieuwing en communicatie tussen geledingen.
Ik kan het mishebben natuurlijk, en los daarvan zijn het wezenlijke
zaken en moeten de initiatiefnemers er vooral mee aan de slag.

Maar voor herstel is naar mijn inschatting toch meer een orientatie op
onze inhoudelijke koers en bagage op zijn plaats. Zie ook enkele
eerdere opmerkingen van mij daarover. We moeten een ei leggen over
politieke positionering. We moeten ons inbedden in de links-liberale
traditie, ideologische veren niet meer schuwen, en overdenken wat
links-liberale uitgangspunten zeggen over zaken als integratie,
publiek vs. privaat, leefomgeving, etc.

Mij lijkt daartoe niet zozeer een overlegstructuur tussen afdelingen,
alswel een verband en samenkomen van politieke denkers en geintereseerden
op zijn plaats. Een soort herleving van Opschudding dus maar dan
rond dit soort thema's. Michiel Scheffer suggereerde ruim een week
geleden op deze lijst met iets te komen waarvan ik hoopte dat het
zoiets was, maar ik heb nog niks gezien?

Zoiets, wellicht verplaats ik slechts lucht, dan hoor ik dat wel.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |