Werkconferenties (2)

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Fri May 24 10:51:44 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Unico,

Nee je mag Henk geen eikel noemen. Hij is namelijk een mens en lid van
D66. We gaan vriendelijk en beleefd met elkaar om. Weliswaar wordt de
werkconferentie deels elektronisch voorbereid, maar de werkconferentie
zelf is in de eerste week van juni in Utrecht of Leiden. En die
werkconferentie is niet meer en niet minder dan een initiatief van leden
van D66 die lessen wil trekken uit het verleden om ons op de toekomst te
richten, met slechts één doel: bij de volgende verkiezingen voor de
Tweede Kamer tijdens de campagne (die al begonnen is) sterker uit de bus
komen en méér zetels binnenhalen. En iedereen kan daaraan meedoen die
een positief-kritische bijdrage levert, wat mij betreft. Ik vind wel dat
degenen die meedoen het gezamenlijke doel behoren te onderschrijven.
Henk, laat je niet afschrikken door mensen in pak en das, dat is ook
niet meer dan een kantoor-overall. Als je goede voorstellen en verhalen
hebt waarvan je het redelijk en billijk vind als die door geheel D66
onderschreven zouden worden, dan zeg ik, doe mee, breng ze, zetten we
het op de agenda en komt het in het najaar op het congres. Je hoeft je
standpunt, je mening, je frustratie en je emotie niet te matigen - het
gaat er wel om een aanspreekbare en presentabele vorm te vinden. Zeker
als mensen oproepen dat je bereid zou zijn om met iedereen samen te
werken, moet je ook bereid zijn om samen te werken met een grote eikel.

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33
2513 EN  's-Gravenhage