Werkconferenties (2)

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Thu May 23 19:34:29 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> Dat begrijp ik niet, die bottum-up.
> Waarom zou je de informatie die lange weg laten afleggen, die dan ook zo
> breed mogelijk gedragen zien om die vervolgens via beleid toepassing te
> geven?

> Waarom niet de discussie in de partij en daarover een standpunt innemen
> en waarvan de actief betrokken burger gebruik kan maken bij het beleid
> op lokaal niveau?

> Ik begrijp die voortdurende behoefte niet om steeds maar meer leden te
> willen en daarmee draagvlak te creeren.
> Dat draagvlak bestaat veelal in de maatschappij alleen niemand kan er
> [...]

Ik heb wel enige moeite om te volgen wat je schrijft, Henk.

Binnen en tussen alle nivo's (samenleving, partij, partijtop, parlement)
zijn voortdurend discussies gaande die elkaar voeden en die tot
standpunten en beleid leiden. De informatie legt niet alleen een lange
weg af, maar doet dit ook vele malen. Zo hoort het ook, want argumenten
en ervaringen moeten overal kunnen doorklinken.

Maar misschien kun je je ideeen duidelijker opschrijven?

Bart Meerdink