Werkconferenties (2)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu May 23 19:10:56 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

gvkooten wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>We moeten de waardevolle suggesties uit de mails filteren
> en verrijken met additioneel vergaarde info en vervolgens teruggeven aan de
> afdelingen, LB en Landelijke fractie. Dan zijn we reeds ongemerkt opweg naar
> blijvende veranderingen. Ik ben erg voor bottom-up benadering in
> verandertrajecten. Liefst geleidelijk en natuurlijk met veel draagvlak aan
> basis.

Dat begrijp ik niet, die bottum-up.
Waarom zou je de informatie die lange weg laten afleggen, die dan ook zo
breed mogelijk gedragen zien om die vervolgens via beleid toepassing te
geven?
Waarom niet de discussie in de partij en daarover een standpunt innemen
en waarvan de actief betrokken burger gebruik kan maken bij het beleid
op lokaal niveau?

Ik begrijp die voortdurende behoefte niet om steeds maar meer leden te
willen en daarmee draagvlak te creeren.
Dat draagvlak bestaat veelal in de maatschappij alleen niemand kan er
ook werkelijk iets mee.

Ik vind dat de politiek die voortdurende gedachte wat meer zou moeten
laten vieren en te kijken langs welke wegen burgers zelf aan de slag
zouden kunnen met het gedachtengoed van de politiek, in casu D66.

Henk Elegeert