Vernieuwing

Aris B. B.Aris at TK.PARLEMENT.NL
Tue May 21 15:09:04 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarde Hein,

trek je van die kritiek niks aan. Zo0als je weet staat het offici-ele
overzicht van de stromingen in D66 in de wandeling bekend als "de
ledenlijst"; er zijn meer opinies als leden denk ik soms. En wie carriere
maakt moet tegen kritiek kunnen. De achtereenvolgende JD-generaties
(commissie 2001 en Opschudding zijn maar twee voorbeelden) hebben inderdaad
een niet te onderschatten bijdrage aan de levenskracht en het denken van D66
geleverd; maar we moeten ook niet de "volwassenen" onderschatten die de
afgelopen 12 maanden direct lid geworden zijn zonder de omweg via de
zelfstandige JD; ook zij moeten in de afdelingen goed opgevangen en ingezet
worden. Ik herinner me dat toen ik december 1976 lid werd, op de eerste
afdelingsvergadering in een klein kerkezaaltje gevraagd werd: "willen de
nieuwe leden hun hand op steken"; dat deden we en toen klonk het"OK, daarmee
hebben we het campagneteam voor dit jaar bij elkaar". Iets dergelijks moet
nu ook gebeuren; de nieuwe leden moeten actief benaderd worden vanuit de
afdelingen.

Bernard