Vernieuwing

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun May 19 17:59:38 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 15:49 19-05-2002 +0200, Ad Huikeshoven wrote:

>Wat vind je van onze voorzitter, de heer Gerard Schouw? Heeft hij
>waargemaakt wat hij beloofd heeft? Schouw werd toch gepushd door een
>vernieuwingsgroep onder het motto Opschouwing of Opschudding?

Tja, we kunnen nu alle poppetjes gaan evalueren, maar dit lijkt me niet het forum om het te doen. Lijkt me ook niet kies. Wel kunnen we hier wat breder praten: wat heeft opschudding, wat hebben de opschudders teweeg gebracht. Niet zo veel dus. De meesten van hen zijn in betaalde partijbanen terecht gekomen. Adviseur hier, voorlichter daar, voorzitter hier, secretaris daar, je kent het wel. Eigenlijk is daar niets mis mee, maar het blijkt wel dat alleen sterke benen de weelde kunnen dragen. Betaald worden door een partij, en daarbij tot de inner circle gaan geraken (het beruchte telefooncircuit van D66), daar raak je behoorlijk door ingepakt. Ik denk dat het geen onwil is, geen slechtigheid, maar dat het een sluipend proces is. Je raakt stapje voor stapje door een grijze deken bedekt. Je gaat voorzichtiger praten, je houdt rekening met je broodheren, je denkt aan je carrierekansen...pianopiano dus. En da's jammer.

Een paar vrije geesten moeten er toch overblijven in een oorspronkelijk vrijzinnige partij, vind je niet!?