Aandacht voor Henkieboy :) Re: Weense coalitie

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri May 17 18:43:10 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Au! Mijn oren.

Oeps ja sorry, Jullie zijn ook zo druk met andere dingen. :)
En het heeft nog zo weinig aandacht.

>Dan wordt dat hoog tijd,. Henkieboy.

Dus voor D66 is het cultuur beleven van de jongeren een thema.
Dank je.

Is er enig zicht op te krijgen?

Tot enkele jaren hadden we verschillende veelal door de lokale overheid
voorziene onderkomens.
Wat is daar van over gebleven en hoe, ik bedoel onder welke
omstandigheden functioneren de overgeblevenen?
Wat is/zijn de anderen overkomen, wat is de reden van hun verdwijning?

v.d.Ploeg had destijds bijzondere plannen juist voor die podia en wat is
daar van terecht gekomen?
We hebben het actie programma cultuurbereik, maar daarin moet de
gemeente weer matchen zoals dat heet.
En kan ze haar zgn regierol weer op tal van manieren invulling geven.

Waar het me vooral om gaat is dat de overheid hier heen directe of
indirecte invloed heeft op beleid en jongeren vooral zelf hun cultuur
beleven invulling kunnen geven, maar dat tevens de stichtingen in staat
zijn de accommodatie te exploiteren op bedrijfseconomische grondslagen.
En eventuele subsidie geen pressie (machts)middel tegen veelal uit
vrijwilligers bestaande besturen.

Het gaat me ook om het MET de jongeren te doen, en niet zoals vaak
gebeurt over de jongeren.
Ook niet via professionelen die niet meer blijken dan vazallen van het
gemeentelijke beleid en er - via de schijnvertoning - van "dat willen de
jongeren nou eenmaal zelf" HUN resultaat als dusdanig presenteren.

Henk Elegeert