De verkiezingsuitslag, wat gebeurt er verder met Nederland

Erwin Blonk erwin.blonk at TISCALI.NL
Fri May 17 16:21:04 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Er zijn door godsdienstwaanzin al teveel oorlogen gevoerd (zeker in Europa,
>waar Nederland in het verleden al 80 jaar oorlog gevoerd heeft
>voortkomende uit
>godsdienstige tegenstellingen).

En ik maar denken dat de opkomende gegoede burgerij er genoeg van had om
ondanks hun economische macht aan de leiband van de geestelijkheid en de
adel te moeten lopen. Dat was toch de oorzaak van de 80-jarige
oorlog/opkomst van het protestantisme?
Maar, eerlijk is eerlijk, godsdienst is er een mooie dekmantel voor. Vrrag
dat maar aan O. bin L.