Weense coalitie (was: Zaterdag Veldslag Harderwijk)

Fri May 17 09:23:20 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Opmerkelijk: nog niet zo lang geleden was Nederland tegen het veraad
 van de Oostenrijkse Christendemocraten, toen deze gingen samenwerken
 met Haider, nu wil zowat iedereen dat het CDA met de LPF onder de
 dekens kruipt. We leven in rare tijden...

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL> schreef:
>Eigenlijk werd ik vandaag met het uur nijdiger. Alsof er niets aan de
>hand is. Een lachende Roger, een grappende Thom, een brave jaknikkende
>fractie, het gaat gewoon door ! Het gaat gvd gewoon door! Van 24 naar
>7 zeteles in 8 jaar tijd en er is geen zelfreflectie! Wat is hier aan
>de hand?

 Ik vond het ook zwaar onder de maat. Ik had een beetje de indruk dat
 er iets leeft van 'in de oppositie herstellen we ons wel weer.'

 Dat lijkt me een tamelijke gevaarlijke houding, trouwens. De echte op-
 positie zal -althans, daar zit het op dit moment naar uit- komen van
 de SP, GroenLinks, de PvdA en -bovenal: de vakbonden.

 Als D66 wil opvallen, moet ze dus niet alleen opboksen tegen een wal-
 gelijk kabinet maar tevens tegen de linkse (deels politiek-correcte)
 reactie daarop. Ik denk niet dat D66 dat goed af zal gaan.
 Waarom toch niet tijdig voor die derde weg naast politiek-correct en
 rechts-radicaal gekozen ? Nog even, en de SP springt in dat gat en
 dan is het te laat !

 Ik zag dat zowel D66 als de PvdA NOG STEEDS Paars verdedigen. Dat is
 onvoorstelbaar. De burger heeft Paars -zeer terecht- ongelovelijk op
 z'n lazer gegeven, allerlei politiek avonturiers kunnen schaamteloos
 hun gang gaan en het ophemelen van Paars GAAT MAAR DOOR !!!!!!!!
 Alsof er niets gebeurd is...             ==============

 Als het inderdaad zo is dat de volgende verkiezingen binnen een jaar
 zullen plaatsvinden, dan zal D66 volledig worden weggevaagd als er
 nu niets verandert.

 Misschien zou het niet onverstandig zijn als ook de Graaf opstapt ?