PvdA-fractie (-en wij dan?)

Erik van Buiten e.vanbuiten at SCIENCEGUIDE.ORG
Thu May 16 17:25:04 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

Het vertrek van Jan Pronk juich ik juist toe.
Iemand die zo lang meeloopt draagt een grote verantwoordelijkheid voor de
enorme tegenvaller die de PvdA is overkomen. Bij PvdA en VVD staan helaas
veel types die eigenlijk niet de kamer inwillen, maar weer terug het kabinet
in. Die mensen moeten echt hun eigen verantwooordelijkheid nemen, en
opstappen. Ik ben helaas bang dat vel;en wachten tot ze echt geen kans maken
op een kabinets-post of tot ze ergens een leuke uitrangeer-baan krijgen. Zal
de LPF stemmer bevestigen in zijn keus en afkeer van "Haagse apparatjiks"!

Ik ben dan ook benieuwd wat de huidige zittende D66-kamerleden gaan doen.
Een aantal heeft echt te weinig steun verworven in het land (wat echt iets
anders is dan bij de inner-circle van de partij!). Lijkt me genoeg reden om
na te denken of ze na 8 jaar nog iets te zoeken hebben in de kamer en
daarmee vernieuwing bij D66 tegen te houden. De les van Pronk moet zijn dat
juist nu de "Haagse ego's" ons partijbelang niet in de weg mogen staan.

Dus fractie, denk, wik en weeg en: be honest to yourself!