today's the day!

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu May 16 15:29:21 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, May 16, 2002 at 08:31:45AM +0200, Fritz van Rikxoort wrote:
  :
  : Van 24 naar 14, naar 7, en hoe nu verder...
  :
  : Zoals ik vreesde na het stemadvies van Hans Wijers 6 al heel lang zittende
  : kamerleden, en maar een (1)nieuwe op 7: Vivien van Geen.
  : Ik ging er toen van uit en sprak dat uit op deze lijst dat Wijers afspraken
  : had gemaakt om te voorkomen dat er geen vernieuwing van de fractie zou komen
  : als we inderdaad op de 6 a 7 zetels van de toenmalige peilingen zouden
  : uitkomen.

Verantwoording van de adviescommissie lijkt een belangrijk punt. Zelfs
in de top van de partij lijkt niemand te kunnen vertellen waarom Van Geen
zo hoog is gezet en dat is vreemd. Overigens is het wellicht een prima
kandidaat, d'r CV is toch behoorlijk, we just don't know (ze is nog geen
jaar lid).

  : Hoe nu verder. Van 7 naar ...

Beraden op het eigen profiel en de beginselmatige insteek, lijkt me.
Thom noemde ons in zijn praatje gisteren een partij 'links van het
midden'. Ik begreep van campagne-insiders dat dat 'links' een hele
zelfoverwinning voor hem was. Dat bevreemde me nogal. Ik ga er toch vanuit
dat de meerderheid van ons ons eerder als links ziet dan als rechts. Zo'n
aarzeling geeft dus te denken. Overigens zijn links-rechts termen
achterhaald, zoveel mag inmiddels wel duidelijk zijn. Rechts gaat er nu
met de onderklasse stemmers vandoor omdat links die verwaarloost heeft,
de immigratiespanningen heeft genegeert etc. Tijd voor een ideologische
zelfbepaling. Niet 'midden', maar sociaal-liberaal meer handen en voeten
geven.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\                                       Utrecht, The Netherlands   |