De verkiezingsuitslag, wat gebeurt er verder met Nederland

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Thu May 16 15:06:26 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Burgeroorleg, Ernst,

Men leze Zijn Strijd pp.159-160, wijlen Fortuijn zou een burgeroorlog
gewild hebben:

"Ondertussen is duidelijk, zeker na 11 september, dat zich nieuwe
scheilijnen aftekenen in een heel wat minder overzichtelijke wereld,
waarvan de voornaamste is: de scheilijn tussen islam en moderniteit. Een
gecompliceerde scheilijn, omdat deze wowel zichtbaar is tussen landen -
eigenlijk het minst problematisch - als in landen, zowel die der
moderniteit als die landen met een dominante positie van de islam.
Overal in de islamitische wereld steekt de moderniteit de kop op en
probeert zij haar zegetocht voort te zetten, zoals de islam dat probeert
in ons cultuurgebied. Dit nu is de grootste bedreiging van de vrede
tussen landen en in landen zelf. In het laatste geval dreigt het gevaar
van een burgeroorlog."

Echt, dit is een letterlijk citaat. Islamofober kan het niet. De
conclusie is overigens totaal niet onderbouwd. Overigens betekent islam
vrede. Hoe vrede nu een bedreiging kan zijn van vrede, begrijp ik niet.

Afijn, als die jongens en meisjes van LPF een burgeroorlog willen, ik
ben er klaar voor.

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33