De verkiezingsuitslag, wat gebeurt er verder met Nederland

edebets1 at EURONET.NL edebets1 at EURONET.NL
Thu May 16 14:24:40 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Chêr oiseaux de liste,

Terugfladderend in de KLM-Gans van gisteravond zag het land er van boven af
prachtig uit in het avondzonnetje. Wie schetst mijn ontnuchtering toen bleek
dat de gevreesde einduitslag bewaarheid werd en nog erger ook. Enige
persoonlijke conclusies op een rijtje gezet:

1.We krijgen een premier met een Harry Potter uitstraling (leuk voor de jonge
kiezers).
2.De erfenis van Pim Fortuyn wordt bewaakt door 26 politieke amateurs die
(zoals het er nu naar uitziet) ook nog eens regeringsverantwoordelijkheid gaan
dragen).
3.Mijn collega maakte gisteren de opmerking dat alle verledentijd vervoegingen
op een -d eindigen en dat daarom Feyenoord verleden tijd is. Ik stel voor om
uitgaande van deze gramatica regel de PvdA lijsttrekker voortaan Melkerd te
noemen, afkomstig uit Bergambachd
4.Even een voorproefje van de LPF ministers/Staatssecretarissen:
Justitie - Oscar Hammerstein (Minister), Gerard Spong (Staatssecretaris)
Economische Zaken - Joep v/d Nieuwenhuyzen
Landbouw - Wien v/d Brink
5.LPF in de regering is de beste garantie dat er over een jaar weer
verkiezingen zijn.
6.D66 heeft dus een jaar tijd om vanuit de oppositie weer "dubbele cijfers" te
gaan scoren.

Goed, we gaan dus lekker met z'n allen onze wonden likken en volgend jaar gaan
we weer gezellig met z'n allen naar de stemmachine.

Ernst Debets
Zaanstad