Over aanzetten tot haat gesproken...

chefren chefren at PI.NET
Wed May 15 16:25:02 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joris van den Wittenboer wrote:
> Chefren,
>
> Je kunt discussieren over dat stuk op de site. Je bent het er kennelijk
> niet mee eens. Dat is je goed recht. Maar wat heb je toch tegen dat
> smoelwerk en de poster? Waarom zou Hein niet een foto op zijn site mogen
> hebben?

Voor de moord op zijn collega-kandidaat was er geen bezwaar
tegen die site op zich (even voorbijgaande aan de inhoud).

Na de moord is echter afgesproken geen campagne te voeren,
ook geen posters uitdelen dus.

Na een moord past zo'n grijns niet meer. Hein had
overduidelijk toch al aan de website zitten sleutelen.

=Als= hij wat aan de site had willen veranderen dan had hij
de brief van Thom de Graaf op de voorkant moeten zetten en
verder passief moeten blijven.

 > En ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog posters heb
uitgedeeld.

Kan gebeuren, als je er per ongeluk niet aan denkt en niet
op gewezen bent. Dat ging voor Hein niet op.

> Er belden redelijk wat mensen die toch een poster voor hun raam wilde
> hebben.

Dat lijkt me irrelevant, die kennen het standpunt van de
politiekals geheel(!) en D66 in het bijzonder misschien niet.

 > Ik heb ze gezegd dat ze dat zelf mochten bepalen.
> Posters actief plakken op de borden is weer wat anders......

Zie ik als onzin, het is van deze posters net zo goed de
bedoeling dat ze publiek in beeld komen. Daar had een alhier
gewaarschuwde Hein niet aan mee mogen werken.

+++chefren