Over aanzetten tot haat gesproken...

muijz at DDS.NL muijz at DDS.NL
Tue May 14 20:30:16 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Quoting Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:

> U chefrent er weer duchtig op los (noot: "chefren" is een door internetters
> uitgevonden werkwoord, en het betekent zeiken, lasteren, geen ongelijk willen
> bekennen, queruleren, zie:
> http://www.emerce.nl/archives/magazine/september2001/reviews/12878.html#hiero
> ).

Op de URL die u opgeeft lees ik ondermeer het volgende:

Olivier B.

Donderdag, 04 Oktober 2001 (13:32:59)

Geniaal, retecool heeft mijn voorstel voor het nieuwe werkwoord aangepakt:
"jij bent nu behoorlijk aan het chefren" wat zoiets betekend als "je kan
absoluut geen kritiek hebben".
Wie volgt ...

'zeiken', 'lasteren', 'geen ongelijk willen bekennen', 'queruleren',
ik lees het er allemaal niet in terug.
Weet u trouwens heel zeker dat u het niet over uzelf heeft?

[knip]

> Op maandagavond 6 mei, de avond van de moord, heb ik mijn "visie" columns
> weggehaald en in een archief geplaatst ( extensie .bak). De toon was niet
> passend bij de ontstane situatie. Ik hecht er echter aan de lezer een archief
> te bieden om al mijn uitingen te kunnen nagaan.

Waar is dat archief nu dan?
En als u eraan hecht dat de lezer al uw uitingen kan nagaan,
gaat u dan accoord met een openbaar archief van uw bijdragen
op de discussieplatforms van de stichting Digitale Burgerbeweging?

> U citeert uit het archief en

Klopt.

> presenteert het als een actieve, actuele tekst.

Klopt niet. Chefren presenteerde de tekst in een P.S., met de URL
erbij.
Chefren heeft niet beweert dat het om een actuele tekst ging.

> U manipuleert daarmee de informatie.

Geen sprake van. Chefren gaf een citaat, plus vindplaats.
Van manipulatie van informatie is hier wel sprake, maar dan
van uw kant - niet voor het eerst helaas.

> Deze handelswijze hebt u al vaker toegepast, en ik vraag u

(Chefren heeft in het verleden de brief van Van Meeteren
waarin deze zijn bestuurslidmaatschap opzegde enkele malen
opnieuw gepost (resend). Is dat manipulatie?
Eerder een subtiele manier om nog eens te herinneren aan de
leugenachtigheid op dit punt van Hein van Meeteren, dunkt me.)

> dringend deze handelswijze te staken. In deze tijd passen geen
> beschadigingsacties van kamerkandidaten.

In verkiezingstijd is het zeer relevant om van uitingen van
kandidaten kennis te nemen.
Chefren haalde een citaat van u aan. Als u als gevolg van dit
citaat beschadigd raakt, zegt dit naar mijn mening meer over
uw uitingen dan over Chefren.

> U bent geen D66-er,

Volkomen irrelevant. Dit forum staat open voor iedereen, D66-
leden en niet-leden.

> en uw ideëen staan ver af van het D66-gedachtengoed.

Waar blijkt dat uit?

> PS u kunt natuuurlijk pogen mij van deze lijst te treiteren, en dat zal u
> zeker lukken, gezien het feit van een familie-omstandigheid waardoor ik geen
> zin heb in smerige oorlogjes met u terecht te komen. U schendt daarmee wel
> mijn vrijheid van uiting.

Uw vrijheid van uiting wordt niet geschonden indien u zich
terugtrekt van deze lijst.

Overigens vind ik uw PS bijzonder merkwaardig. U bent het
immers die heeft geprobeerd om mij middels een aangifte
ter zake van stalking / belaging het zwijgen op te leggen.
Meetert u weer met twee maten meneeer Van Meeteren?

Kunt u de lijst trouwens eens uitleggen wat er eigenlijk
van uw aangifte is geworden? Was er wel sprake van stalking?
Ben ik veroordeeld? Of heeft u slechts grote woorden als
'stalken' en 'beroepsschelders' in de mond genomen om mij
te beschadigen en de mond te snoeren meneer Van Meeteren?

Verder zie ik uw puntsgewijze weerlegging van mijn bijdrage
'democratisch en formeel correct' met belangstelling tegemoet.

Erik vdMb