Over aanzetten tot haat gesproken...

muijz at DDS.NL muijz at DDS.NL
Tue May 14 19:53:28 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Quoting Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Wat een onzin.

Vindt u?

> Ik heb het volste recht een column te schrijven en me te uiten.

Inderdaad.

Ik op mijn beurt heb het volste recht om te beweren dat de wijze
waarop u zich uit een D66-politicus naar mijn mening niet past.
Kunt u even aangeven wat hier onzinnig aan is?

> U weet helemaal niet hoe ik me ga gedragen als ik eenmaal gekozen ben
> en als mijnheer Varela eenmaal gekozen is.

Dat weet ik inderdaad niet. Ik heb ook niet beweerd van wel.
Ik heb geschreven: *Als dit de wijze is* waarop kandidaat-
kamerlid Van Meeteren, eenmaal gekozen, *denkt om te gaan*
met zijn collega van de LPF, hou ik mijn hart vast.
(cursiveringen voor meneer Van Meeteren toegevoegd; EPvdMb)
Kunt u even aangeven wat hier onzinnig aan is?

> De mensen van de LPF houden van stevige taal,

Daar lijkt het wel op.

> ik ook,

Dat is mij bekend. Citaat:

     Deze lijst is een verzameling geestelijk achtergebleven
     internetproleten geworden, jammer. En mijn taal kuis ik
     niet meer, wie met rechten van anderen solt heeft geen
     recht van spreken meer. Dus maislul: oprotten....

> dus we bedrijven die sport met verve en waar zeurt u over.

Ik uit mijn bezorgdheid over uw omgangsvormen.
Kunt u even aangeven wat hier onzinnig aan is?
En wilt u termen als 'zeuren' in dit verband achterwege laten
s.v.p.?

> Grijze gehaktballentaal zult u niet snel van me horen, is dat zo
> ernstig? Als we eenmaal moeten samenwerken, of in ieder geval collegiaal met
> elkaar omgaan omdat we beiden parlementariër zijn, dan zien we wel verder.
> Zal goed lukken verzeker ik.
> En wat een D66 politicus past maakt hij zelf wel uit. U bent volgens mij niet
> eens lid van D66, dus wat gaat het u aan.

Ik ben inderdaad geen lid van D66. Kunt u aangeven waarom
dat hier relevant is? Ik maak me bezorgd over omgangsvormen.
De wijze waarop (kandidaat-)volksvertegenwoordigers elkaar
bejegenen gaat iedereen aan, meneer Van Meeteren, D66 leden
zowel als niet-D66 leden.
Kunt u even aangeven wat hier onzinnig aan is?

Erik vdMb