Wall Street Journal Europe over LPF

chefren chefren at PI.NET
Tue May 14 13:50:46 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vandaag grote stukken over Nederland, Nederland en Islam en
Fortuyn in de Wall Street Journal Europe. De situatie wordt
door de krant net als door Economist en Business Week
bijzonder interessant gevonden. Uit alles blijkt dat ze er
alle drie nu serieuze journalisten op hebben gezet met
behoorlijk afgewogen oordelen.

Het hoofdredactionele commentaar op pagina A10 eindigt met:

'Whatever happens, throwing a "cordon sanitaire" around this
party merely because it wants to debate these issues will
not do. If Pim Fortuyn's List does well tomorrow, and the
law-and-order Christian Democrats and tax-cutting Liberals
see fit to enter into a right-of-center coalition with Pim's
party, there's no good reason why the should not.'

Volgens de laatste mij bekende peiling[0]

http://verkiezingen.2vandaag.nl/html/peilingen.html

zou die coalitie 31+25+28=84 stemmen hebben, op zich een
nette meerderheid.

Omdat LPF nauwelijks ervaring heeft en geen harde
standpunten heeft is het redelijk te veronderstellen dat een
van de grootste wensen van Fortuyn, open en inhoudelijke
debatten in de 2e kamer, gaat uitkomen.

Daar zou ik bijzonder vrolijk van worden.

+++chefren

[0] Waar komt dat hier ge-etaleerde "D66 in combinatie met
20 zetels" vandaan??? Alles wijst bij mijn weten al tijden op 8.