Thomas de Graaf exit (2)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue May 14 13:27:18 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsters,

Hoor net op Radio-1 (14 mei, 13.15 uur) De Graaf zich verdedigen door in de
tegenaanval te gaan. Hij kraakt de jurrridische actie tegen politici van
twee strafrechtadvocaten namens Fortuyn af. Dat mag van mij, van jurrristen
weet ik niks, zoals bekend. Ik let slechts even op De Graaf's politieke
argumentatie. Een kenmerkend fragment: 'De mensen moeten bij zinnen komen'.
Niks geen zelfkritiek over zijn 'slordig' omgaan met begrippen als fascisme
en racisme. Hij volstaat opnieuw slechts met een elitaire oproep aan het
klootjesvolk zich niet te laten opheuen.

Dus, na de verkiezingen dient deze elitist direct op te hoepelen; zo'n man
vervreemdt de kiezer alleen maar van de democratie. Overigens handhaaf ik
mijn stemkeuze: Dittrich. Van Boxtel lijdt aan dezelfde politieke ziekte als
De Graaf.

Henk Vreekamp, Utrecht.