Nederland te druk? Emigreer!

Herman Beun herman.beun at YUCOM.BE
Sun May 12 23:58:49 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort schreef:

> De opmerking over de Eerste Kamer begrijp ik niet, of is het toch een
> verkapte aanval op mijn integriteit. Wat een niveau dan. Jammer hoor.

Je integriteit staat wat mij betreft absoluut niet ter discussie,
integendeel. Wat wel ter discussie staat het feit dat ons systeem jou
toelaat om namens mij, geheel integer, keuzes te maken waar ik volstrekt
niet achter sta. Jij kiest als Statenlid namelijk de Eerste Kamer, ik
niet.

Ik doel met name op je bericht op deze lijst van 7.5.2002 7:38, in de
draad "Re: Moord op Pim Fortuyn zwarte dag voor Nederland". Je gaf
daarin aan dat je Fortuyn ging stemmen, en dat heeft me nogal doen
schrikken. Je bent ook vast niet het enige niet-LPF Statenlid in
Nederland met die opvatting.

Ik vind dat gekozen politici altijd voor hun eigen mening moeten
uitkomen en ga er van uit dat ze daar dan ook naar handelen. Daarom
waardeer ik het erg dát je voor je mening uitkomt (dat is eerder een
teken van integriteit dan van het tegenovergestelde) omdat het mij als
(hypothetische - ik woon immers niet in Noord-Holland) kiezer de
gelegenheid geeft volgende keer niet op jou te stemmen.

Groet,

/Herman