De kalmte bewaren, RE: Nederland te druk? Emigreer!

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Sat May 11 18:00:36 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Herman,

Je schreef: "Fortuyn hoorde en vertolkte die boodschap."

Ja Herman, die boodschap heb ik ook gehoord van zijn huilende achterban:
"Nederland is te druk." Wat D66 met die boodschap moet? Het hoofd koel
houden en de vuist op tafel: De toekomst in eigen hand, liberaal van
gedachte en sociaal van gevoel.

Of behoor jij tot de groep die de vrijheid van godsdienst in Nederland
wil afschaffen (verbieden van de Islam)? Of net als Roel in 't Veld het
parlement wil afschaffen (sic). In 't Veld presteerde het vandaag om in
de PCM pers - als goede bekende van wijlen gewezen hoogleraar F - te
fulmineren tegen degenen die F aansmeerden een dictatuur onder zijn
leiding te willen vestigen. Wat een gotspe! Het was In 't Veld nota bene
zélf die voorstelde de democratie in Nederland af te schaffen door
opheffen van de Staten-Generaal.

En verder heb ik geen last van een elite complex. De D66 kiezer is
elitair: een oudere, hoogopgeleide veelverdienende burger. So what? D66
heeft in het kabinet Kok-II het homohuwelijk binnengehaald, de
euthenasiewetgeving en de eerste schreden gezet richting rechtstreeks
gekozen burgemeesters met twee burgemeestersreferenda, waarvan het
resultaat is een vrouwelijke D66 burgemeester. En D66 was niet eens
nodig voor een parlementaire meerderheid van Kok II!

D66 realiseert stap voor stap zijn programma en is daarmee
waarschijnlijk de meest invloedrijke politieke partij van Nederland.

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33
2513 EN  's-Gravenhage