BEZINNEN!

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Wed May 8 15:17:18 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

 >> De bekende stro-pop.

 > Sorry Bart, die heb ik gemist.
 > Wil je em duiden?

Het (ongemerkt) introduceren van een variant of karikatuur van iemands
stelling of argument (de stro-pop in plaats van 'the real thing'), om
het daarna (met groot succes natuurlijk) de grond in te boren.

dialoog. Het is een van de minder acceptabele discussietechnieken.

 > Al denk ik te begrijpen wat je bedoelt. Je laatste opmerking niet is
niet minder destructief in een dialoog.

Soms is het nodig om een uitstapje naar een meta-dicussie (discussie
over de discussie) te maken. Ik vind het moeilijk te beoordelen of je
misschien gelijk hebt.

Bart