Uitweg uit moralistische retoriek van Links

Wed May 8 08:51:13 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helemaal met je eens, Dries, en ik vond en vind dat het ook onze Thom en
andere "gezichten" van "onze" partij zouden sieren als ze hun spijt zouden
betuigen over hun bijdragen aan het gemoraliseer en zwart maken van de
persoon van Pim Fortuyn, ter eigen eer en glorie en electoraal gewin.

Mijn respect hadden ze al lang verloren, ik hoop dat ze tot andere inzichten
(zijn ge)komen, dat duidelijk is dat juist zij met hun gemoraliseer en onder
de gordel op de man spelen angst en tweedracht in Nederland hebben gezaaid,
en zeer gevaarlijk bezig zijn geweest, ook als het ging om het belachelijk
maken van Pims roep om aandacht voor zijn bescherming als persoon bij
ondemocratische verbale en fysieke uitingen jegens hem, zelfs vanuit de
regering, en zondag en maandag nog het infantiel noemen van zijn angst voor
zijn veiligheid.

Op zijn minst zouden Thom c.s. ruiterlijk kunnen erkennen Pim wat zijn
veiligheid betreft gewoon niet serieus te hebben genomen (zonder zich
serieus te willen verdiepen in wat hij zegt, zoals meestal overigens) en
onverantwoordelijk lichtvaardige inschattingsfouten te hebben gemaakt.

Fritz van Rikxoort