Moord op Pim Fortuyn zwarte dag voor Nederland

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Tue May 7 09:48:44 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Pim Fortuyn zou subiet posthuum tot ere-minister president gekozen
worden, zo liggen de gevoelens. Ik zou meestemmen.

Waar is de uitlaatklep hiervoor?

We kunnen niet net doen of een stem op LPF nu nog een stem op Pim
Fortuyn is, dan maken we een farce van onze democratie.

En ja Ad, als ik Pim's optredens aan mijn geestesoog laat
voorbijtrekken, dan *was* hij een leuke en lieve man. Maar vooral een
aanwinst voor onze democratie.

Al die vreselijke grof vertekende buitenlandse berichtgeving over de
'rechts-radicale' 'Nederlandse Le Pen' maakt duidelijk dat we in
Nederland niet fair met deze man zijn omgegaan.

Vonden we (ook Thom de Graaf) het makkelijker om een karikatuur van zijn
ideeen aan te vallen dan op de echte inhoud in te gaan?

Niet dat dat echt gemakkeijk was bij iemand die echt bereid was een
standpunt van gisteren te vervangen door het betere idee van vandaag.

Bart Meerdink