Jenin verwoest?

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Sun May 5 21:18:33 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Date sent:              Sun, 05 May 2002 13:35:19 +0200
To:                     d66 at NIC.SURFNET.NL
From:                   Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>
> Partijtijgers en lijstgenoten,
>
> Volgens Joodse vrienden van me wordt er een anti-Israël
> propaganda-oorlog gevoerd. Of dat waar is weet ik niet. Een VN
> onderzoek zou uitsluitsel kunnen geven. Alleen de feiten spreken de
> waarheid. Het ziet er toch naar uit dat mensenrechten zijn geschonden.
> Vaar voor massamoord en/of genocide is nog geen begin van bewijs
> geleverd.
>
> Om aan te tonen dat de beelden overtrokken worden is me bijgevoegde
> luchtfoto van Jenin gestuurd. Het argument is: je ziet dat er op zeer
> [...]

Ik ben op zoek gweest naar foto's van Jenin na de gevechten.
Van de kranten kan ik me een foto herinneren waar zeker een gebied van 50 x 50
meter totaal verwoest was. Helaas weet ik niet meer welke krant en op internet is het
niet te vinden.

Wat ik wel vind:
- de foto op de metatronics site laat maar een deel van de bebouwing zien en is
volgens mij van de top van de heuvel genomen.
- de foto is kennelijk geplaatst zonder een link/toegang van de eigen site. Ik heb geen
ingang weten te vinden.
- de eigenaar van de site is de maand april in Israel (wordt vermeld op de site).
- op het adres http://www.poica.org/casestudies/quarter4/kaddim.jpg is een luchtfoto
van de joodse nederzetting Kaddim bij Jenin (Jenin nog te zien linksboven).
Op de metatronics foto is niets te zien van de bomen over de heuvelrug tussen Kaddim
en Jenin en de bomen aan de rand van Jenin.
- de bebouwing van Jenin op de Kaddim foto lijkt me van een andere structuur dan op
de metatronics foto.
- een soortgelijke foto van de joodse nederzetting Gannim is te zin op
http://www.poica.org/casestudies/quarter4/gannim.jpg
-De structuur van de omgeving is op de metatronics foto totaal anders dan op de foto's
van beide nederzettingen die toch dicht bij Jenin liggen.

Het lijkt me duidelijk dat de metatronics foto niet van Jenin is.

Daarnaast zijn er toch ook aardig wat rapporten (zie ook
http://www.cidi.nl/html/news/150402c.html - mounds of concrete rubble and 100-200
deaths en) van de akties van het Israelische leger en getallen (meerdere rapporten van
250 doden) die nota bene door Israelische militairen genoemd zijn.
Verder denk ik dat Peter Hansen (UNRWA) en Annan ook geen relschoppers zijn, die
wel op EIGEN initiatief een onderzoekscommissie stuurde. Helaas kreeg de commissie
geen voet aan de grond.
Ook een '19-member European delegation' niet.

Op de site waar de foto's van de joodse nederzettingen staan, zijn nog veel meer
gegevens te vinden: o.a. http://www.poica.org/casestudies/quarter4/#w1
Een zeer triest verhaal.

Al met al vind ik inderdaad dat je je laat meeslepen in een propagandaslag.
Geen beste beurt.

Groet,

Cees Binkhorst