Jenin verwoest?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun May 5 18:27:43 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Partijtijgers en lijstgenoten,
>
> Volgens Joodse vrienden van me wordt er een anti-Israël propaganda-oorlog gevoerd.

Onzin natuurlijk.
Je mag een wijk in Amsterdam toch ook gewoon met de grond gelijk maken
omdat je over een leger beschikt die dat ook kan, niet dan? En zeker als
daar allemaal terroristen wonen.

Ook benieuwd hoe op een dergelijke razzia zou worden gereageerd door de
wijk zelf ook!

> Of dat waar is weet ik niet.

Maar natuurlijk wordt die ook gevoerd.

> Een VN onderzoek zou uitsluitsel kunnen geven.

Het zou een begin kunnen zijn

> Het ziet er toch naar uit dat mensenrechten zijn geschonden.

Het Internationale Rechten vd Mens biedt de burgerbevolking geen
zekerheden?
Ook omtrent het betreden van woningen?

> Vaar voor massamoord en/of genocide is nog geen begin van bewijs geleverd.

> Om aan te tonen dat de beelden overtrokken worden is me bijgevoegde luchtfoto van Jenin gestuurd.
>  Het argument is: je ziet dat er op zeer beperkte schaal is gevochten door de Israëli's. En je ziet datverwoesting zeer lokaal van karakter is. Ik moet zeggen, zo vanuit de lucht gezien lijkt de verwoesting van  Jenin inderdaad minder ernstig te zijn dan ik aanvankelijk dacht. Ben benieuwd naar jullie visie. Laten we ons meeslepen met een anti-Israël propaganda slag?

Om aan te tonen dat ik dergelijke beelden niet nodig heb, heb ik de
situatie naar het Amsterdamse geprojecteerd.

Gaarne dezelfde argumenten voor de verwoeste Amsterdamse wijk.

Ik kan me niet voorstellen dat we daarmee akkoord zouden gaan.

Henk Elegeert