Fortuyn als maat der dingen, Elsevier pro Europees fascisme

Sun Mar 17 09:20:56 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fortuyn als maat der dingen
 ---------------------------

 Gerard van den Berg <gwc.berg at WXS.NL>:
>Misverstand, ik pleit er niet voor dat d66 gaat samenwerken met lijst
>Fortuyn. (...)
>Thom de Graaf is de grootste pleitbezorger van Paars.

 Sterker nog: Thom de Graaf sluit Paars III niet uit. Echt onbegrijpelijk.
 Zelf wie Paars II prachtig vond, moet toch inzien dat Paars III niet meer
 haalbaar is, al was het alleen maar omdat het een minderheidskabinet zou
 zijn. Het volgende kabinet bestaat uit CDA+PvdA+VVD, eventueel plus Groen-
 Links of D66. Immers, alleen op die manier houdt men de neo-fascisten
 buiten de deur. Een dergelijk kabinet moet dan wel het immigratie-vraagstuk
 aanpakken want anders wordt het 4 jaar later nog erger met Fortuyn.

 Wat dat laatste betreft: daar heb ik een hard hoofd in. Gisteren zegt
 Dijkstal dat de VVD van het asielvraagstuk (een eufemisme voor het immi-
 gratie-vraagstuk, het woord 'immigratie' is immers taboe in Den Haag)
 en de criminaliteitsbestrijding verkiezingsitems gaat maken en dat de
 campagne is begonnen... en vervolgens zegt hij daar NIETS over !

 Gerard:
>Ik pleit ervoor om bij de campagne de overeenkomsten te benadrukken zodat
>de verschillen zichtbaar kunnen worden.

 Maar is het dan niet beter om de verschillen te benadrukken ? (Niet doen
 trouwens, daarvoor is het beslist te laat).

 Gerard over het oplossen van het managersprobleem in de gezondheidszorg:
>Ik heb meer vertrouwen in het ontwikkelen van een systeem waarin de
>hulpverlener wordt betaald voor de tijd die hij aan een patientencontact
>besteedt en het op grote schaal mogelijk maken van vrije vestiging van
>alle beroepsgroepen.

 In elk geval moet de handel geheel opnieuw worden opgezet. Kleine zieken-
 huisjes in het dorp, in het stadsdeel. Genoeg om mensen te kunnen opvangen
 en kleine ingrepen te kunnen verrichten. Voor de grote ingrepen even na
 een groot ziekehuis, opereren en per ambulance terug naar dat kleine
 ziekenhuis in de buurt. Dat lijkt me het enige dat werkt. Is niet alleen
 een stuk goedkoper, maakt niet alleen het werken in de gezondheidszorg een
 stuk aantrekkelijker maar is nog sociaal ook. Maar dat laatste is precies
 de reden waarom dat het er niet van zal komen: alles wat sociaal is moet
 worden afgeschoten van rechts. De ziekenhuizen kunnen niet groot genoeg
 zijn, men blijft maar doorbouwen terwijl de bezetting van bedden afhangt
 van de (teruglopende) aanwezigheid van verplegend personeel.

 Elsevier verheerlijkt Europees fascisme
 ---------------------------------------

 Heel wat anders: de Elsevier van deze week pakt flink uit wat Fortuyn
 betreft. Niet alleen een stuk van de Knuffelfuhrer zelf maar ook een lang
 'commentaar' waarbij extreem rechts overal in Europa VERDEDIGD (ja, men
 leest het goed) wordt. Behalve foto's van de leiders van nieuw rechts (de
 Winter ontbreekt), veelzeggende foto'tjes waarin Fortuyn superieur kijkt
 naar minkukels De Graaf, Melkert, Dijkstal en Balkenende. Voor wie nog
 twijfelt naar de aard van het verschijnsel Fortuyn, een absolute must.
 Geschreven door een Fortuynistisch VOORSTANDER - wat wil men nog meer ?
 Een van de grote gevaren van het verenigd Europa is dat dat een fascis-
 tische staat zal zijn. Volgens het kaartje in Elsevier zijn we niet alleen
 al hard op weg maar is het ideaal beslist een goede zaak... Hou-zee !