Weinig steun voor De Graaf

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Mar 14 21:29:42 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Mar 14, 2002 at 08:57:08PM +0100, Elbert Streek wrote:
  :
  : Dit is nu precies waar de huidige partijen aan ten onder gaat. Vol met
  : bestuurders die weten dat je niet te kritisch moet zijn om een baantje te
  : bemachtigen. En als je dan eens een kritisch geluid laat horen wordt het
  : doodstil.

  : Henk Vreekamp wrote:
  :
  : >Gister stelde ik tijdens een afdelingsvergadering in Utrecht voor om eens
  : >kritisch het optreden van lijstrekker De Graaf door te nemen. Twee leden van
  : >het landelijk campagneteam waren aanwezig, plus een TK-fractielid. Niemand
  : >reageerde. Dat wil zeggen, niemand ging in tegen mijn voornemen. Dat

Elbert, voor de volledigheid van het beeld:

Aan het feit dat Henk Vreekamp geen antwoord kreeg op zijn vraag valt in
dit geval geen enkele conclusie op te hangen. Hij stelde zijn vraag nl.
in de afsluitende rondvraag van een afdelingsvergadering, het was half
negen geweest, het tijdstip waarop een inhoudelijk debat zou beginnen
over het stationsgebiedreferendum te Utrecht (te gast o.a. de Leefbaar
Utrecht wethouder Gispen).

Ik wil niet beweren dat Henk in een andere setting een gloedvol
weerwoord had gehad (dat weten we niet), maar meen wel te moeten
stellen dat de vraag op deze avond niet aan de orde was. Zo gaat dat nu
eenmaal met geplande debatten, je kunt lastig van je forum vragen het
geplande onderwerp op te schorten en een noot te gaan kraken over
De Graaf.

Wellicht is het vruchtbaarder wanneer Henk met zijn op deze lijst
bekende bezwaren tegen de Graaf eens aanschuift bij een bijeenkomst van
de campagne-stategen, daar gaat het immers over zijn vragen (naar wij
hopen).
Persoonlijk denk ik overigens dat het afschieten van De Graaf niet aan
de orde en onwenselijk is. De vereniging heeft hem immers met ruime
meerderheid gekozen en het is 2 voor 12. Constructief adviezeren en
bijsturen lijkt me heilzamer.

Met vriendelijke groet,
--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |