Komt tijd, komt Prediker, alles op zijn tijd (was RE: gedogen)

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Thu Mar 14 09:15:46 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk,

Op de discussielijst is door meerdere personen de rampen in Enschede en
Volendam ter sprake gebracht vanuit verschillende invalshoeken. De
slachtoffers van beide rampen wachten nog steeds op genoegdoening en
vergoeding van de schade. In beide gevallen verloopt dat zeer moeizaam.
Ter sprake is gebracht door anderen de bestuurscultuur, het gedogen, het
niet handhaven van regels en door weer anderen de verantwoordelijkheid
van ondernemers. Uit jouw reactie begrijp ik dat beide zaken jou
kennelijk iets minder interesseren. Ik vraag me oprecht af welke ruimte
het civielrecht biedt om de slachtoffers te ondersteunen.

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33
2513 EN  's-Gravenhage