Fortuyn grootste partij?

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Mar 14 02:43:12 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk, anderen

Ik heb hier al eerder geschreven over Leefbaar Utrecht en de 14 zetels van
de 45, die ze eind 1999 wonnen. Het ging de kiezer maar om 1 ding: Pak ze ,
Henkie!.

Inmiddels zou Leefbaar Utrecht al bijna gehalveerd zijn (als we in Utrecht
ook gemeenteraadsverkiezingen hadden gehad), maar zover zijn ze nog niet in
de rest van Nederland. Het pakze effekt  geldt de huidige, niet super
ontwikkelde, regelmatig in zijn auto zittende kiezer:

Pak ze, Pimmie. Met een stem op Pim stemmen ze tegen het huidige politieke
bestel, waarvan ze niets begrijpen, ambtenaren, die ze als zakkenvullers
beschouwen, de chaos op de weg en Netelenbos , die alleen maar kan afkomen
met nog meer verbodsbepalingen en dus eigenlijk hun eigen onvrede.
Met de bestaande middelen (meer campagne, nog duidelijker maken etc) valt
dit niet te winnen.

Eigenlijk leidt Pim Fortuyn tot het faillissement van de bestaande partijen.

Groet,

Tjerk