Fortuyn overtreedt wet met gebruik professor-titel

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Mar 12 18:59:02 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 10:06 12-03-2002 -0700, Mark Giebels wrote:

>Best grappig om dit soort zaken uit te zoeken, maar om dit als 'hot stuff'
>te betitelen gaat me toch echt te ver.

Merkwaardig. Ooit hadden we een staatssecretaris die moest aftreden doordat
uitkwam dat zijn gevoerde drs. - titel wederrechtelijk was. Dat was een
rel. En schending van de wet door Prof Pim noem jij een mineur punt? De man
draagt al jaren ten onrechte een beschermde titel. Dat ís
ernstig.  Handhaving van de wet, dat is toch ons streven? Ik wind me hier
echt over op, ook over deze reactie. Het is precies het soort slappe
gedogen dat Prof Pim zo verachtelijk vindt. En waarvan wij een hardpunt
dienen te maken.

Het spijt me, maar dit was een echt paarse reactie van je.

De wet is de wet. De wet is democratisch vastgesteld. De wet dient
gehandhaafd te worden, een typisch D66 punt. Dan maar afstand van paars.