Spint oppositie garen bij anti-Paars ?

Fri Mar 8 13:00:24 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ad Huikeshoven <adhuikeshoven at WANADOO.NL>:
>Organiseer een crisis (interne ruzie) en het voltallig journaille duikt er
>op af - als het dan een media hype is, stapt Melkert opzij en schuift Kok
>een nieuwe kwaliteitsimpuls naar voren. Wie, dat weet niemand.

 Ik hoop dat je gelijk hebt.

 Na dat waanzinnige lijsttrekkersdebat (wat zei ik vorige week daar ook
 al weer over ?) heeft Melkert voorgoed afgedaan als kandidaat-premier.
 Dijkstal trouwens ook.

 Klaas de Vries zou een goede PvdA-premier zijn (kleeft natuurlijk wel een
 Paars luchtje aan). Ed van Thijn heeft daar geen last van, maar loopt alweer
 tegen de 68.

>Als 'burgers' zich afkeren van de politiek en zeggen dat ze niet gaan
>stemmen zeggen ze de facto dat ze zich afkeren van de PvdA - die
>beloften niet kan waarmaken.

 Het rare is dat 1) de opkomst lager is en 2) de Fortuyn stemmers vooral
 voormalige niet-stemmers zijn. Als het waar is dat de huidige niet-stemmers
 vooral links zijn, dan illustreert zulks als geen ander de huidige ruk
 naar rechts.

 Marc Fluks, Amsterdam