Leerzaam: verkettering afwijkend standpunt in werking (USA)

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Sat Jun 29 00:06:52 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ad Huikeshoven wrote:

> Ach Bart,
>
> Op de rand van de gulden stond 'God zij met ons'.
>
> En op de rand van het twee euro stuk met de beeltenis van de vorsting
> staat 'God zij met ons'.
>
> Om maar eens een oerhollands voorbeeld te noemen. In de kern wijkt het
> er niet van af.

Sterker nog, we dringen die tekst aan alle Euro landen op :-)

Maar serieus, formeel heb je misschien gelijk, maar het is toch
behoorlijk onbelangrijk wat er op ons geld staat, Beatrix, een adelaar,
Griekse tekst, of wat dan ook, als het geld maar goed is. Nou ja Chirac
zou wel wat minder zijn geef ik toe.

Een dagelijkse portie hersenspoeling jarenlang vind ik daarentegen wel
van een andere orde.

Bart Meerdink