Schnetz

Wed Jun 26 11:53:45 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Volgens Schnetz, de net afgetreden vice-voorzitter van LN, in de Volkskrant vandaag, is Mat Herben (LPF) nu ineens een wolf in schaapskleren en daarom al direct na zijn sollicitatie buiten LN gehouden, met snelle instemming van Pim Fortuyn, zonder overigens zijn naam gekregen te hebben.

>Waarom deed Herben alle moeite , zowel bij LN als bij de LPF, hun anti-JSF-standpunten om te buigen? ... Kijk naar het tijdpad,: hij meldt zich bij ons, beticht Fortuyn van drugsgebruik om op de lijst te komen, bestookt het bestuur met pro-JSF-mails en als Fortuyn de LPF opricht is Herben er meteen bij.<
LN-voorzitter Erik Laken: >De volgende keer dat ik Herben weer zag, was op tv. Naast Fortuyn. ... De schellen vielen mij van de ogen. Ik begrijp nog stees niet hoe hij, ondanks deze zwartmakerij, Fortuyns woordvoerder werd.

Wat klopt er niet?
Is het waarschijnlijk dat zijn prominente naam (militaire ambtenaar, defensiejournalist, bekend met ministers, hoge militairen, prinsen, enzovoort) niet is genoemd in het overleg met Fortuyn? Dat is na 6 mei in ieder geval niet meer te verifieren. Handig.

Schnetz: >We vonden het niet nodig Fortuyn te melden dat hij mogelijk een wolf in schaapskleren had binnengehaald. ... Als we dit toen naar buiten hadden gebracht, was het beeld ontstaan dat we slechte verliezers waren.<
Is dat beeld nu anders?
Geen geweten? Bevriend, in harmonie uit elkaar gegaan, en hem toch niet inlichten!
Past wel bij het behouden van het sponsorgeld en geld van de leden ten behoeve van Pim.
Kijk ook eens naar het eigen tijdpad zou ik LN willen zeggen. Haal Pim binnen en de miljoenen sponsorgeld, trek heel veel nieuwe leden en contributie aan dankzij Pim, stuur hem de laan uit, houd al het geld zelf, ook van de direct weer naar LPF overstappende leden, en informeer Fortuyn niet over de wolf in schaapskleren.
Nu alsnog gewetensnood?

Waarom vraagt de Volkskrant hierover niet door?

Fritz van Rikxoort